Kapitel 8

 När vi är tillbaka i stallet efter min och mammas långa shopping så är allt vitt och brunt i stallet. 
Vi har massor att plocka upp och lägga in snyggt i sadelkammaren.
När det är klart så kommer pappa med nytt spån och foder till alla i stallet. Vi börjar att sprida ut alla spånbalar i boxarna och försöker göra det så mysigt som möjligt. Mina ponnysar får 5 spånbalar var eftersom dem har så stora boxar så lägger vi ut det i hela boxen. 
 
När vi lagt in allt så är det dax att rida, idag ska mamma hoppträna mig. När jag börjar ta in och borsta ponnysarna så fixar mamma hoppbana ute i paddoken med pappas hjälp att bära. 
När jag kommer ut är allt så riktigt snyggt, 12 hinder med omhoppning och allt. 
Jag började rida ut en runda på 15 minuter uppe i vår skog, när vi köpte gården så köpte vi även en skog i som är precis brevid där vi hög ner lite träd och fixade fina och stora vägar och hinder. Om jag rider runt ett varv i skogen så tar det ungefär en kvart. När jag kommer tillbaka så börjar jag trava runt om hinderna och gör skänkelvikning , öppna och sluta för att få dem mjuka. Jag gör exakt samma med alla ponnysar. 
När vi varmt upp börjar jag hoppa 3 saxar på rakt spår. Dem ligger ungefär på 55cm. 
Mamma fixar om det så det blir ett räcke och en oxer, som ligger på 65cm. 
Utan problem hoppar dem det. När jag är klar med att ha varmt upp så låter jag dem skritta 5 minuter. 
Och mamma och pappa fixar bana. Banan ligger på 90-1m med bra svängar och bra avstånd. 
När jag hoppat hela bannan utan ett stopp eller någon bom flög ner i marken så är både jag mamma och pappa nöjda. Felicia min kompis som trimmat sin ponny i ridhuset följer med upp i skogen. 
När jag ridit alla så är det redan kväll och alla ponnysar ska fodras. 
 
När jag är hemma igen så hoppar jag in i duschen och sätter mig ner i soffa med mamma och pappa. 
En stor godis skål , läsk och chips är fram dukat. Verkligen haft en bra dag. 
 
Jag kollar runder på nätet och hittar mig in på några blogggar som jag fastnar vid. 
Efter ett tag frågar jag mamma och pappa om jag får starta en egen blogg. 
Mamma och pappa funderar och funderar, men efter ett tag säger dem ja. 
Det ända jag inte får göra är att hänga ut någon på bloggen öppet och att jg ska veta att internet är tufft. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här;

► Ditt namn
Kom ihåg mig?

► Din E-post (det är bara jag som kan se)

► Hemsida/blogg url:

► Ditt meddelande här:

Trackback