Kapitel 7

 Idag är det stallet som gäller. I slutet av juni så städar vi ut hela stallet målar på nytt 
och tvättar fönsterna och tar bort spindelnätet. 
 
Klockan är bara 8 på morgonen och det är dax att att köra till stallet. 
Alla hästar är redan ute i hagarna och myser i värmen. 
När jag kommer in är alla fullt igång med städningen. Jag börjar mocka ut alla 3 boxar som tar 
nästan 2 timmar. När pappa kommer in med färg är klockan redan halv 11. 
Vi har vitt i hela stallet och sen bruna dörrar och det är dösnyggt! 
Innan vi börjar måla måste vi spola av boxarna och fixa rent, När alla gjort det 
 börjar alla måla på boxarna eftersom det är ganska skitigt om man ska ha helt vitt stall..   
 
När jag är klar så går jag in i min privata sadelkammare och börjar sutera schabrak, benskydd, lindor, 
borstar, och massa kläder. Har nog minst 30 märkes schabrak som jag inte vill kasta bort. 
Det är nog det svåraste men efter ett tag så läger jag bort vissa schabrak och delar ut det till dem andra i stallet. När jag är klar så åker jag och mamma bort till en stor hästaffär. 
Där köpter vi ALLT, verkligen allt!  Jag hittar 3 nya schabrak som verkligen är ursnygga. 
Det tar ett tag innan jag hittar rätt färg och storlek i benskydden jag vill ha men efter ett tag så hittar jag dem. 
3 nya bruna tävlings benskydd. Vi går vidare till tränsen och jag hittar direkt vad jag vill ha. 
Bruna pullarträns är det snyggaste som finns. När vi är klara vid tränsen så hittar jag 3 snygga fårpaddar. 
Som är extra " fluffiga ". När vi är klara med häst sakerna så är det dax att handla till mig. 
Vi får med oss 2 par Kingslands ridbxor ett par vita och ett par röda. Sen får jag med mig 2 långarmade tröjor från Hv polo en blå och en vit/rosa. Vi hittar även en riktigt snygg kingsland kavaj som är marin blå. 
Vi kollar vidare och hittar eett par gummistövlar i kingsland som mamma tycker jag ska ha när det regnar. 
Jag har alltid velat ha kingsland täcken marin och brunt. Jag fick 3 marin blåa fleece täcke som är likdana till alla 3 ponnysar sen fick jag 3 bruna stalltäcken i kingsland till alla ponnysarna. 
 
Mamma och jag " handlar " bara så här mycket 2 gånger om året, men eftersom min pappa är chef för denna hästffaren så kan vi bara ta så mycket vi vill. Mamma är också chef men bara 40% och pappa är 60% chef. Och sen är ju mamma hopptränare och frisör vid sidan om. Så jag är värdens lyckligaste tjej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här;

► Ditt namn
Kom ihåg mig?

► Din E-post (det är bara jag som kan se)

► Hemsida/blogg url:

► Ditt meddelande här:

Trackback