3 ponnysar

Yeah . 3 ponnysar, say whut? Jag frågde mig själv hur i helvete jag skulle klara av 3 ponnysar?
Men mamma är DÖKÄR i Jack , serri..  Dagen efter " SKA VI KÖPA JACK? :D "
Haha, okey mamma lugna ner dig ;)
Okej, Jack är riktigt söt ponny. Men hallå mamma? ;) Haha.. SJÄLVKLART att vi köper honom. Ingen tvekan!
Asså, mycket ska fixas med honom. Han ska kastreras, kippa svansen, bli rakad, trafiksäker.
Åh, så mycket ska fixas med honom!
Längtar verkligen tills jag får hem honom! När man får den känslan " NU ÄR HAN MIN "


Mycket prat kommer vara om Jack, men sen får jag tänka att jag har 2 ANDRA ponnysar som ska få lika mycket respekt och kärlek.
Chips, min ögonsten! ♥
Han är den ponnyn som jag kan stå och gråta hos, för jag är rädd att något ska hända honom.
Lipton min bussiga ponny! ♥
Han är min första ponny, som lärt mig mycket igenom åren!
Alla dem 3 ponnysarna är fina på olika sätt. De är människor med. OLIKA. Jack vet jag inte hur han är att rida, men jag förväntar mig så mycket av honom faktiskt.
Lipton är alltid på alerten, hoppar inte högre än vad han behöver. Och tar de lugnt när de är is, sen när de är smällt då är de bara att gasa i full fart, håll i hatten.


Chips är alltid han själv. Fjantar sig i onödan. Men får ändån alla tjejers uppmärksamhet. Stressar lätt upp sig ute.
Hemma är han trygg, och kör sitt eget race. Superduper pigg ibland. Skit slö ibland.
Som sagt jag vill se hur Jack är och rida. På sätt och vis tror jag att han är mellan Chips och Lipton.

Chips, otroligt fina kropp, och Liptons "race". Ja man får hoppas på de bästa.
Men 3 ponnysar,, say whut? 

Jag kommer få SÅå mycket stallhjälp, dels att man är småttkär i Jack. Men jag kommer få tidigare mornar, senare kvällar. That´s it, - HÄSTTJEJ. You konw ;)
Vi hästtjejer ska alltid vara på glatt humör, ska alltid rida efter vad vi planerat dagen innan, hästen ska ha de schabraket imorgon. HAHA,, kan känna igen mig men? Tjejer..

Men kör nytt schema om jag får sä så.

Ungefär såhär :
Vardarna *host*

* vakna 05.15-06.30
* Gå ut ge ponnysarna mat
* Sen släppa ut dem vid, 06.00
*Mocka på morgonen
* Kommer hem från skolan, tar in dem direkt, 15.00
* Bytar om, går ut igen, rider vid, 16-20
* Ge mat efter


Asså på ett ungefär.

Fine,, jag ställer sjukt höga krav på mig själv även om jag är 00:aa, åldern är bara en siffra.. right?



/ Rebecca T


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh vill också ha en häst..

Men grattis till dig ;)

Skrivet: 2012-02-24
Klockan: 11:43:39
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här;

► Ditt namn
Kom ihåg mig?

► Din E-post (det är bara jag som kan se)

► Hemsida/blogg url:

► Ditt meddelande här:

Trackback