Bra att rida ut

 - Vad är det som är bra att rida ut? 
 

Ja, bra för att dem ska lära sig vid trafiken. Alla " läskiga " sakerna som kan skrämma hästarna. 
Men sen finns det bra galopp vägar där man kan få upp flåset riktigt bra. 
Snedda över ett fält och trava på som tusan. 
Skritta ut och låta hästen få sträcka på benen lite. 
 
Kia som har tävlings hästar trodde jag inte red ut för att dem inte var vana vid trafiken. 
Låter roligt jag vet ;) 
 
Men sen rider hon ut minst 1 gång i veckan ofta 2. Sätter bara på snö broddar och kör ett dressyr pass 
tex ;) Så kommer jag också att tänka nu på vintern. Köpa broddar och sen hej å hå!
Rida ut och mysa mycket, åh tror vintern kommer blir bra med lite vinter jackor från Hööks ;) 
Minst en gång i veckan skrittas mina hästar ut en runda på minst 5 km. Bara få sträcka på sig.
I stället för att vila :) 
 
 
Vad tycker ni? Hur mycket rider ni ut och så? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här;

► Ditt namn
Kom ihåg mig?

► Din E-post (det är bara jag som kan se)

► Hemsida/blogg url:

► Ditt meddelande här:

Trackback